2019-11-06 14:49Pressmeddelande

Tänndalsandan fångad på film

Nu kommer filmen om Tänndalen, eller kanske mer om Tänndalsandan. För det är den som skidorten Tänndalen försöker ringa in med sin nya film, Tänndalsmodus.

– Tänndalen är inte som andra orter. Här finns en genuin fjällkänsla, ett lugn och en storslagen natur som inte liknar något annat. Det har vi försökt fånga i en personlig film som visar det Tänndalen som vi jobbar och bor i, säger Peter Jonasson, anläggningschef Tänndalen.

Tänndalsmodus är en 21 minuter lång dokumentärfilm om livet. Men det är också en film om något mycket större. Om att hitta mening i tillvaron. Om vänskap och relationer. Och om hur en plats påverkar oss, oavsett om vi stannar en vecka, en säsong eller ett helt liv.

I filmen möter vi ett antal Tänndalingar som delar med sig av sina tankar om arbete, vänskap, meningen med livet och om kärleken till en plats. Vi träffar allt ifrån liftlegender som jobbat i Tänndalen i 45 år till unga tjejer som gör sin andra vintersäsong.

Läs mer om Tänndalsmoduswww.tanndalen.com/utforska/taenndalsmodus/

Peter Jonasson