2018-11-02 11:11Pressmeddelande

Skidpremiär i Tänndalen

Äntligen blir det åka av! Idag öppnar Tänndalen för säsongen och en lång härlig vintersäsong står för dörren. Till att börja med öppnar nedre delen i Hamra, men backen förlängs och fler nedfarter öppnas i takt med att det produceras mer snö.

Tänndalen erbjuder en av landets längsta skidsäsong, riktiga fjäll, torr natursnö och finfina längdspår. Tänndalen är den fjärde anläggningen i Sverige som öppnar för alpin skidåkning och den sydligaste utan sparad snö.

Från fredag morgon är den nedre delen i Hamra öppen för både skidentusiaster och träningsgrupper.

-  Vi har haft några nätter med gynnsamma temperaturer. Snöläggningen har gått bra och redan i helgen är det full bredd i backen med ”knädjup”  så att både träningsåk i bana och friåkning är möjligt, säger Peter Jonasson, anläggningschef i Tänndalen.

Vintersäsongen i Tänndalen sträcker sig till 5 maj vilket innebär en av de längsta skidsäsongerna i Sverige.

-  Den bästa tiden är framför oss. Varmt välkomna till Skandinaviens bästa skidort i vinter, avslutar Peter Jonasson.

Läs mer om premiären i Tänndalen

Grönklittsgruppen verkar inom turismnäringen. Vi är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och bedriver verksamhet inom boende, konferens, camping, skidor och temaparker. Den gemensamma nämnaren för dessa är inte bara barnfamiljerna som huvudsakliga målgrupp utan även aktiviteter som står som grund i besöksupplevelsen. Vi är en året-runt-leverantör av fritidsaktiviteter för den aktive gästen.

Relaterad media