2019-11-13 14:00Pressmeddelande

Rasmus Bent ny anläggningschef – Tar över uppstickaren Tänndalen

Rasmus Bent, ny anläggningschef i Tänndalen.Rasmus Bent, ny anläggningschef i Tänndalen.

Nu tar en ny generation över Skidsverige. Rasmus Bent, 27 år, blir ny anläggningschef i Tänndalen.

– När jag fick frågan tackade jag ja omedelbart. Jag är ödmjuk inför utmaningen men också oerhört sugen på att ta tag i alla spännande projekt, säger Rasmus Bent.

Tänndalen utsågs nyligen till Skandinaviens bästa skidort för andra året i rad i Nordic Bench årliga undersökning. Hit kommer man för att uppleva den svenska fjällvärlden, rikligt med snö och skidåkning på både längden och tvären. Nu får anläggningen också en ny anläggningschef. Rasmus Bent är uppvuxen i Funäsdalen och har de senaste åren jobbat som butikschef på Hamra Sportshop.

– Tänndalen är en uppstickare i skidvärlden. Rasmus kommer att fortsätta sätta Tänndalen på skidkartan som en av Sveriges yngsta anläggningschefer på Skandinaviens bästa skidort, säger Mari Tara, tillförordnad vd/koncernchef på Grönklittsgruppen.

Rasmus Bent bor i Funäsdalen, är gift och har två barn. Han älskar naturen och skidåkning och är ofta ute på långa fjällturer med familjen.

– Tänndalen är en genuin skidanläggning som vågar prova nya vägar. Vi är inne i en spännande period med många intressanta saker som händer och det ser jag fram mot att ta tag i, säger han.

Rasmus tillträder sin tjänst som anläggningschef för Tänndalen den 12 december.

Läs mer om Tänndalenwww.tanndalen.com

Rasmus Bent