2019-09-25 06:25Pressmeddelande

Marcus Laggar ny sportchef på Grönklitt

Marcus LaggarMarcus Laggar

Nu är det klart att Marcus Laggar blir ny sportchef för Orsa Grönklitt. Många känner honom redan från anläggningen där han tillbringat halva sitt liv i skidspåren och andra halvan med att åka skidor i Grönklitt.

Det känns väldigt spännande att få chansen att bli sportchef och får vara med och utveckla den här fantastiska anläggningen, säger Marcus Laggar.

Som sportchef kommer Marcus Laggar att fortsätta vara ansvarig för Längdcentrum där han varit längdansvarig sedan 2014. Några av hans huvuduppgifter blir att även utveckla sommarverksamheten, den alpina verksamheten och även att driva event på Orsa Grönklitt.

– Jag vill göra en riktigt bra anläggning ännu bättre. Nu först ska jag sätta mig in i de delar av anläggningen som jag inte haft fokus på under mina år på Längdcentrum, sedan är det bara att åka! säger Marcus Laggar.

Mari Tara, tillförordnad vd/koncernchef Grönklittsgruppen, säger att valet av ny sportchef var enkelt.

– Marcus brinner för utvecklingen av Grönklitt och förstår vad våra gäster vill ha. Han har ett härligt engagemang för vinterverksamheten men också för sommaren, där vi nu kommer att göra ett rejält lyft tillsammans, säger Mari Tara.

För mer information kontakta gärna:

Mari Tara, tillförordnad vd/koncernchef Grönklittsgruppen, tfn 072 699 64 00, mari.tara@gronklittsgruppen.se

Marcus Laggar, sportchef Orsa Grönklitt, 073 839 70 39, marcus.laggar@orsagronklitt.se

Mari Tara
tf VD/Koncernchef