2021-04-09 06:00Pressmeddelande

Jeff Jackett tillträder som Kommersiell Chef/CCO

Känslan är i fokus för Jeff Jackett när han nu tillträder som Grönklittsgruppens nya Kommersiella Chef/Chief Commercial Officer.

– Jag älskar naturupplevelser, där cykling och skidåkning ligger mig extra varmt om hjärtat. Efter mer än tio år i Rättvik känns det nu som att jag har fått mitt drömjobb, säger Jeff Jackett.

Det är mycket som Kanadafödde Jeff Jackett brinner för: varumärken, relationer, kreativitet, digital utveckling och kommunikation – bara för att nämna några. Men det är upplevelsen, i synnerhet när den förankras i naturen, som hjärtat klappar lite extra för.

Efter digra erfarenheter bland annat som marknadschef på McDonalds, nordisk marknadschef på PepsiCo samt koncernchef för marknadsföring, handel och varumärke på Clas Ohlson tar han nu äntligen chansen att leva ut sin passion som Grönklittsgruppens nya Kommersiella Chef/Chief Commercial Officer.

Jag har en lång relation till många av Grönklittsgruppens destinationer. Jag har spenderat många dagar i simhallen på Rättviks Camping, jag har upptäckt nya naturområden i längdspåren uppe i Orsa Grönklitt och jag har spenderat många dagar med familjen på Orsa Rovdjurspark. Så för mig kom motivationen att bli en del av Grönklittsgruppen helt naturlig, berättar Jeff.

Grönklittsgruppen är en av Sveriges största upplevelseleverantörer inom camping, skidåkning och temaparker. Med engagemang för upplevelser som skapar rörelse, i kroppen såväl som hjärnan. Precis som Jeff Jackett. Redan som 13-åring började Jeff arbeta i sin pappas sportbutik och sedan dess har aktiva upplevelser varit en självklar del av hans liv.

Han ser enorma möjligheter för Grönklittsgruppen och dess varumärken i framtiden. Dels med tanke på hur svenskars resvanor har förändrats och blivit mer lokala samt allmänhetens allt mer växande insikt om hur rogivande en aktiv semester i naturen kan vara.

Många vet inte hur vackert det faktiskt är här på våra anläggningar. Orsa Grönklitt har Sveriges kanske bästa och mest lättillgängliga längdskidåkningssystem och ett mycket familjevänligt alpint skidsystem. Tänndalen är en av Sveriges absolut bästa alpina destinationer, dessutom med riktiga fjäll. Dessutom har vi våra fina campingpärlor som visar Sverige på absolut bästa sätt. En riktigt svensk naturupplevelse – det är någonting som är viktigare än någonsin, framför allt nu efter pandemin, säger Jeff.

Jeff vill förstärka känslan i Grönklittsgruppens erbjudande, där det stora emotionella värdet av upplevelsen, aktiviteten och naturen är det han tror kommer dra besökare, snarare än att bara locka gäster med erbjudanden eller kombinationspaket.

Vi har upplevelser som gör dig glad på riktigt – året om. Vi har vandring, cykling och inte minst våra fina parker som Rovdjursparken i Orsa och Sunne Sommarland med flera nya vattenrutschkanor till i sommar, säger Jeff.

Längtan efter aktiva semestrar med en djup naturupplevelse inom landets gränser är större än någonsin och nya kunder hittar till Grönklittsgruppens destinationer.

Grönklittsgruppen har stora möjligheter till att utveckla sina destinationers potential ännu mer. Kundens förväntningar har vuxit med tiden, och även om vi har riktigt fina anläggningar och natur med stora tillgångar, så vill folk idag ha mer av allt runtomkring – och det är de erbjudandena vi måste utveckla. Det är en fråga om en helhetsupplevelse.

Och Grönklittsgruppen ska säkert njuta av kombinationen av Jeffs entusiasm, långa erfarenhet och förmåga att skapa mer värde för kunderna och varumärke.

Vi är glada att Jeff accepterat att axla rollen som Kommersiell Chef/Chief Commercial Officer. Med Jeff vid rodret får vi en erfaren ledare med inriktning på spets, nytänk och utveckling av vårt bolag, säger Mari Tara, VD och koncernchef i Grönklittsgruppen.

Grönklittsgruppens arbetar ständigt med att förbättra och förnya sitt erbjudande där stort fokus ligger på helhetsupplevelsen och att gräva där man står – med Sveriges vackra natur som en stabil grund.

Jeff Jackett
Kommersiell Chef/CCO