2019-10-04 07:00Pressmeddelande

Interactive bowling invigs i Mora Parken

Interactive Bowling Interactive Bowling invigs i Mora Parken den 11 oktober.

Den 10 oktober invigs Dalarnas första interaktiva bowling där musik och ljus förhöjer upplevelsen.

Det här är en ny och publikfriande attraktion och upplevelse som kommer att locka nya gäster till Mora Parken, oavsett om man provat på bowling tidigare eller inte, säger Anders Östring, anläggningschef på Mora Parken och affärsområdeschef inom Grönklittsgruppen.

Det finns bara sju anläggningar med interactive bowling i Sverige och Mora Parkens blir den första i Dalarna. Hallen som har 10 banor har byggts om för att uppgraderas till det nya inom bowling – interactive bowling. Spelaren väljer själv vilket av de 16 mönstren som ska synas på banan och varje mönster har speciell ljudeffekt.

Bakom idén ligger Moras bowlingklubb, BK Karma, som har ett bra samarbete med Mora Parken. Möjligheterna är stora både för företagsevent, afterwork och inte minst barnkalas.

– Interactive bowling överträffar det mesta! Förutom att det kommer att kunna locka nya nöjessugna går det också att använda banorna till sportbowling.

Till invigningen av interactive bowling den 10 oktober är partners och leverantörer inbjudna. Dagen efter, fredagen den 11 oktober, öppnar den för allmänheten.

För att titta på den nya IR-bowlingen med VR-visning, gå in på: www.nordicamusementgroup.com

För mer information kontakta gärna:

Karl Lindblad-Martis, ansvarig för bowlingen på Mora Parken, tfn 072-699 62 93,
karl.lindblad-martis@moraparken.se

Anders Östring, anläggningschef och affärsområdeschef Grönklittsgruppen, tfn 070-338 026 00, anders.ostring@gronklittsgruppen.se

Ämnen: Bowling

Campingchef