2020-07-03 11:00Pressmeddelande

Funäsfjällen Winter Opening, FWO2021

Två vuxna och ett barn som åker slalomskidor

Den 6-10 januari 2021 blir det skidfestival i Funäsfjällen då 10K Alpine och Tänndalens IF bjuder in till Funäsfjällen Winter Opening, FWO2021, en racevecka fylld med skidgläje! Under veckan erbjuds träning och tävling för ungdomsklasser, FIS och Masters på några av Sveriges bästa racearenor. Evenemangets röda tråd är glädje och gemenskap. Vi vill att man kommer hit för att umgås, träna tillsammans över klubbgränser, träffa nya och gamla kompisar och framförallt - ha kul!

Funäsfjällen Winter Opening kommer så långt det är möjligt vara ett lokalt evenemang där vi samarbetar med aktörer i närområdet. Vi vill tillsammans skapa en härlig stämning och känsla både i backen och utanför den. Tränings- och tävlingsarenor för Funäsfjällen Winter Opening (FWO) är belägna i Tänndalen och Funäsdalen. Här är man van att hysa tävlingar från Ungdoms- till Europacupnivå och vet vad som krävs för att skapa rätt förutsättningar med bra raceunderlag och kunna erbjuda rättvisa tävlingsförhållanden.

”Det är fantastiskt roligt att vara med och skapa ett evenemang som bygger på skidglädje och gemenskap” säger Jörgen Nordlund, huvudtränare och medgrundare av Stiftelsen 10K Alpine.

Utöver tränings- och tävlingsprogram kommer clinics och happenings finnas att delta i för såväl åkare, familjemedlemmar och coacher.

Program:
6-8 januari: Träningsdagar i Funäsdalen och Tänndalen
7 januari: Invigning FWO2021 och Teamparallell, Tänndalen
8 januari: U12 samt U14, Dam och Herr GS, Funäsdalen
9 januari: U12 samt Masters, Dam och Herr SL, Tänndalen
U16 samt FIS Dam GS, U16 samt FIS Herr SL, Funäsdalen
10 januari: U14 samt Masters Dam och Herr SL, Tänndalen
U16 samt FIS Dam SL, U16 samt FIS Herr GS, Funäsdalen

Funäsfjällen Winter Opening (FWO2021) är ett samarrangemang mellan 10K Alpine,
Tänndalens IF, Tänndalen och Funäsdalen Berg & Hotell.

För mer information:

Rasmus Bent