2020-02-07 06:43Pressmeddelande

Flera och efterlängtade nyheter på Ekerum Camping inför sommaren!

Allrum/matplats i de nya villavagnarna på Ekerum Camping, nyhet inför sommaren 2020. Allrum/matplats i de nya villavagnarna på Ekerum Camping, nyhet inför sommaren 2020.

Nya möjligheter till boende och en efterlängtad återöppning utav Ekerums Strandkrog på Ekerum Camping är några av de större nyheterna inför sommaren 2020. Totalt inför denna sommar investeras det för dryga 6 miljoner kr på Ekerum Camping.

Ett nytt område med nya elplatser och ett nytt området med 21 stycken Villavagnar kommer att finnas bokningsbart för sommarens gäster. De 15 nya campingplatserna med el ligger centralt på campingen, dessa kommer att få eget vatten vid stolparna. Ett perfekt läge för den som vill ha nära till allt. Det nya området för villavagnarna kommer att ställas upp i närheten av receptionsbyggnaden. Det är 21 stycken villavagnar på drygt 29 kvm och med 4 bäddar fördelade i 2 sovrum, toalett och dusch, ett allrum med matplats och enklare kök. Till varje villavagn så byggs ett eget trädäck som en uteplats.

”De nya Villavagnarna kommer att bli ett bra tillskott utav boende på Ekerum Camping och perfekt för den som vill bo lite bekvämare och med nära läge till matbutik och poolområdet, säger Anders Östring, Campingchef inom Svenska Campingpärlor”.

För dem som saknat Restaurang Måsen är nu längtan över, det blir återöppningen utav restaurangen intill havet, som numera kommer att heta Ekerums Strandkrog och slår upp portarna redan till påskhelgen. Strandkrogen kommer drivas utav en kvartett som arbetat hårt senaste månaden med att renovera lokalerna både invändigt och utvändigt.

”Här kommer det serveras god mat av hög klass i form av flera olika kvällsbufféer och det kommer även finnas möjlighet att äta en härlig frukostbuffé precis intill havet” säger Daniel Olsson, Ekerums Strandkrog.

En efterlängtad nyhet som kommer tillföra gästerna ett stort mervärde förutom god mat så kommer det även bli ett större nöjesutbud på campingen.

Nu gäller det att hinna bli klara inför öppningen den 9 april för både Ekerums strandkrog och för övriga campingen som har säsongsöppning till påsk i år. Välkomna till en ny härlig sommar på Öland! avslutar Anders Östring.

Ämnen: Camping

Campingchef