2020-02-15 08:00Pressmeddelande

Fantastiskt snöläge i Orsa Grönklitt inför sportlovsveckorna

Välj bland 100 km längdspår i Orsa Grönklitt just nu, här foto från Utsiktsspåret. Välj bland 100 km längdspår i Orsa Grönklitt just nu, här foto från Utsiktsspåret.

I snösäkra Orsa Grönklitt finns vintern på riktigt – endast 33 mil från Stockholm. Just nu finns 21 öppna nedfarter och ca 100 km längdspår att välja bland. I Rovdjursparken väntar även möten med bland annat tigrar, isbjörnar och leoparder.

Äntligen dags för sportlovsveckor! Vi längtar efter att välkomna alla gäster till Orsa Grönklitt och vi känner oss väl förberedda. Vår personal har gjort ett fantastiskt jobb och vi är oerhört stolta över att kunna erbjuda våra gäster en så bra produkt, med hela det alpina systemet öppet och längdspår i världsklass, säger Johan Sares, anläggningschef i Orsa Grönklitt.

Sportlovsveckorna är här och äntligen blir dagarna ljusare. Till årets sportlovsveckor erbjuds fler timmar i backen än någonsin tidigare i Orsa Grönklitt. Det tack vare vinterns utökade öppettider, där liftarna nu öppnar redan kl. 09.00 varje dag. Tisdagar och fredagar, vid kvällsskidåkning, håller även liftarna öppet ända fram till kl. 19.00.

Under sportlovet erbjuder Orsa Grönklitt massor av spännade aktiviteter med allt i från nära möten med djuren på Orsa Rovdjurspark, till fartfyllda naturupplevelser med hundspann och skotersafari.

Under vintern har vi tagit tillvara på varenda dag med kyla och maximerat snöproduktionen för att öppna fler nedfarter till våra gäster. Vi är fantastiskt glada över att nu öppnat hela det alpina systemet lagom till sportlovsveckorna. Även vår populära snowpark i Bananen blev under början av veckan klar, säger Patric Ädel, driftchef i Orsa Grönklitt.

Till vecka 8 och vecka 9 finns fortfarande boende kvar i Orsa Grönklitt. På orsagronklitt.se finns sista minuten-priser under flera bokningsperioder på utvalt boende.

Läs mer och boka boende på www.orsagronklitt.se.

Sammanfattning av snöläget i Orsa Grönklitt
Snödjup i terrängen: 30-50 cm