2018-12-12 13:34Pressmeddelande

Dags för alpin premiär i Orsa Grönklitt

Pistmaskinerna i Orsa Grönklitt går för fullt inför premiärenPistmaskinerna i Orsa Grönklitt går för fullt inför premiären

Nu är det dags för alpin premiär i Orsa Grönklitt! Starten av den alpina säsongen sker lördagen den 15 december.

Vi på Orsa Grönklitt är glada över att äntligen öppna de alpina backarna, som dessutom är av riktigt bra kvalité! Vi arbetar hårt med att få till ordentliga och bra åkytor och med andra förberedelser. Allt ska vara toppenbra på premiären!, säger anläggningschef Johan Larson.

Till helgen öppnar Söderbacken, Bananen och Barnbacken. Även Toppstugan kommer öppna för säsongen. Allt eftersom mer ny och producerad snö tillkommer pistas det fler nedfarter.

Det börjar bli ett riktigt vackert vinterlandskap här tack vara den nysnö som fallit. Med de snötyngda granarna och att kunna erbjuda skidåkning även i de alpina backarna blir perfekt inför stundande jul- och nyårshelg. Det är riktig julstämning som råder, fortsätter Johan.

Sedann i oktober är längdspåren öppna, i dagsläget med 27.5 km spårat för både skejt och klassiskt.

Grönklittsgruppens affärsidé är att verka inom besöksnäringen och bedriva verksamhet inom boende, konferens, camping och skidor. Bolaget skall erbjuda sina kunder ett brett utbud av aktiviteter och boende. Vi är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och bedriver verksamhet på följande anläggningar: Ekerum Camping på Öland, Gränna Camping, Duse Udde Camping, Sunne Camping och Sommarland, Mora Parken, Rättviks Camping, Siljansbadets Camping, Orsa Camping, Orsa Grönklitt, Tänndalen och ANsia Resort i Lycksele.