2019-12-20 06:39Pressmeddelande

Blåbäret Bärra ger bort en ny låt som julklapp till alla barn!

Bärra highfivar med ett barn i Tänndalen

Grönklittsgruppen lanserar inför jul en helt ny låt för vår maskot Blåbäret Bärra. Det blir verkligen en härlig julklapp för alla barn som gillar vår maskot Bärra, säger Pernilla Thalin, ansvarig för utvecklingsarbetet med Blåbäret Bärra inom Grönklittsgruppen.

Blåbäret Bärra har funnits med under många år och har från början vart vår populära maskot för skidåkarna i Orsa Grönklitt´s backar. Under de senaste 10 åren så har Bärra dykt upp på alltfler av våra anläggningar i någon form inom Grönklittsgruppen. Vi har arbetat fram koncept för aktiviteter som passar alla våra anläggningar.  Tex så finns både Skidkul med Bärra och Campingskoj med Bärra, där Bärra ger sina bästa tips under semestern, säger Pernilla Thalin.

Den nya låten är en modern både dans- och trallvänlig sång om alla Bärra´s äventyr som han hittar på under ett år. Den har producerats av företaget Streamline i Västerås som vi arbetat med tidigare. Låtens innehåll har bollats internt och det har vart många i processen, även flera barn har hjälpt oss och lyssnat och sagt sitt om låten.

Vi är supernöjda med resultatet så nu ska vi sätta koreografin för en ny dans och spela in musikvideo för nya Bärralåten, säger Pernilla Thalin.

Låten kommer såklart spelas på Grönklittsgruppens alla anläggningar framöver så passa på att träna in låten inför er resa till våra destinationer. Låten kommer finns att lyssna på spotify inom kort, men finns redan nu på webben för våra anläggningar där man även hittar övrig information om Blåbäret Bärra och alla hans aktiviteter.

Läs mer om Bärra och hans äventyr i Orsa Grönklitt och i Tänndalen eller om hans campingäventyr här!

Event och Försäljningskoordinator
Pernilla Thalin