2020-08-19 08:46Pressmeddelande

Anders Långström blir ny anläggningschef på Ansia Resort

Anders Långström, ny anläggningschef på Ansia Resort. Anders Långström, ny anläggningschef på Ansia Resort.

Anders Långström blir ny anläggningschef på Ansia Resort. Med lång erfarenhet från idrottsvärlden ska Anders utveckla Lyckseles femfaldiga stjärna.

– När jag fick frågan tackade jag ja omedelbart. Att få möjlighet att vara med och utveckla Ansia Resort tillsammans med duktiga och erfarna medarbetare känns oerhört inspirerande, säger Anders Långström.

Ansia Resort är en femstjärnig camping vid Umeälvens strand. Här finns 470 campingtomter, moderna servicehus, ett 60-tal stugor, hotell, konferenslokaler, restaurang, och en rad olika aktiviteter. Anläggningen är öppen året runt och hit kommer allt från barnfamiljer till företag som vill konferera i naturskön miljö.

Ansia Resort är en del av Svenska Campingpärlor, en campingkedja som erbjuder en mängd lokala campingupplevelser över hela landet. Anders Östring, campingchef på Svenska Campingpärlor, är nöjd över rekryteringen och den långsiktiga lösningen.

Anders Långström är handplockad och har en profil som tilltalar oss. Han har en lång erfarenhet från idrotten och kommer närmast från Lycksele kommun där han arbetat med idrott och kultur samt drivit arrangemang och projekt med mycket goda resultat, säger Anders Östring.

Anders bor i Lycksele, är gift och har ett barn. Han tillträder tjänsten som ny anläggningschef på Ansia Resort den 5 oktober.

Anders Östring
Campingchef