2018-09-21 11:37Nyheter

Vi lanserar ny hemsida

Ny säsong – ny webb!Ny säsong – ny webb!

I vår strävan att underlätta för våra gästers reseupplvelse, både inför och på plats, har vi nu tagit ytterligare ett steg och lanserat en ny webbplats för Orsa Grönklitt.

Fokus i vårt utvecklingsarbete är baserat på våra kunders önskemål utifrån gästundersökningar och intervjuer vi genomfört under året. Vi har gjort ett nytt menysystem som minimerar antalet klick du behöver för att ta dig till din destination. Ett till steg för att minsta antalet klick är våra olika Restyper – en sida med olika inriktningar för dig som gäst, bland andra hittar du grupperna familj, skidåkare och nybörjare. Vi har också med den nya designen gjort det enklare för oss bakom kulisserna, att ge er rätt information i rätt tid.

Vi har arbetat med att ta fram en bättre ytlig översikt som leder till djupare information, för dig som vill. Kolla in den nya tävlingssidan så ser ni hur vi menar. Men vi är inte helt klara än: vi håller bland annat på att ta fram ny design som gör det enklare för dig att boka. Lagom till säsongen kommer vi även uppdater utseendet för spårstatus, ser till att det blir enklare att hitta parkering och andra funktioner som förenklar för dig på plats.

Det här är dom viktigaste förändringarna vi har gjort:

• Nytt menysystem för lättare navigering – megameny.
  • Påbörjad uppdatering av layouten i bokningssystemet. Fler förändringar kommer under hösten.
  • Helt ny design, från minsta knapp till bildplacering.
  • Ny sidstruktur, för bättre översikt och mindre klick till information.

Grönklittsgruppen verkar inom turismnäringen. Vi är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och bedriver verksamhet inom boende, konferens, camping, skidor och temaparker. Den gemensamma nämnaren för dessa är inte bara barnfamiljerna som huvudsakliga målgrupp utan även aktiviteter som står som grund i besöksupplevelsen. Vi är en året-runt-leverantör av fritidsaktiviteter för den aktive gästen.