2015-05-28 11:30Nyheter

Kom närmare djuren.

Sommarguidning med djurvårdare

En exklusiv guidning med en djurvårdare som berättar om djuren i parken och hur det är att jobba med några av världens största rovdjur och några av sina bästa upplevelser med djuren. På denna tur kommer vi närmare några av djuren, vad sägs om närkontakt med brunbjörnar, isbjörn och leoparder.

Förra årets succé tillbaka! Heldagsprogram med djurmatningar och informationer

Ett heldagsprogram för att besökarna skall få en dagsupplevelse med rovdjuren. Här får du möjligheten att följa djurvårdarnas arbete på nära håll. Följ med hela dagen eller välj ut dina favoriter i programmet.

”Rovdjursfiske” Unik chans att få se rovdjuren lekfullt fånga levande fisk i sina dammar. Se världens största björnarter fånga levande fisk i ”Världens Storfiskare” på onsdagar. Eller varför inte de lekfulla skandinaviska brunbjörnarna och järvarna i sina dammar ”Bjärvfiske” på torsdagarna. Nytt för i år blir att världens största kattdjur de sibiriska tigrarna skall försöka fånga fisk i sin damm, tre utvalda lördagar blir det ”Tigerfiske” uppe vid Tiger Mountain.

Exklusiv tigerfrossa!

Möte med de stora kattdjuren på nära håll! Var med när de Sibiriska tigrarna får sin kvällsmat en unik chans att få följa med bakom kulisserna med en djurvårdare och se när tigrarna utfodras i matningsstallarna.

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och har anläggningar inom tre huvudsakliga verksamhetsområden: skidåkning, camping och temaparker. Tillsammans kan de erbjuda ett brett utbud av upplevelser, aktiviteter och boenden för alla typer av besökare, året runt. Företaget består av Orsa Grönklitt, Orsa Rovdjurspark, Tänndalen och Mora Parken. Svenska Campingpärlor är det gemensamma campingkonceptet som inkluderar Gränna Camping, Duse Udde Camping, Sunne Camping och Sommarland, Siljansbadets Camping, Rättviks Camping, Ansia Resort, Mora Camping som en del av Mora Parken, Orsa Camping samt campingen i Orsa Grönklitt.