2014-01-10 10:17Nyheter

Grännastrandens Camping

null

Anläggningen är vackert belägen vid Vättern, i direkt an­slutning till Gränna badlagun och vid färjelägret (färjor till Visingsö). De­stinationen Gränna/Visingsö besöks av ungefär 1 miljon turister varje år. På campingen finns plats för 450 husvag­nar, varav 264 med el och 160 av dessa har paraboluttag. Alla stugor är i bola­gets ägo och det finns 27 stycken med 4 bäddar, varav 18 med dusch och wc och 11 stycken stugor med 6 bäddar.

Verksamheten bedrivs på 7,9 hektar mark som idag är tomträtt. Grän­nastrandens Camping har en belägg­ning på 120 000 gästnätter.

Av dagens gäster kommer 82 % från Sverige och mellan 8-10 % är från Tyskland. I övrigt är gästerna från Norge, Danmark, Finland och Holland.

Inom Grännastrandens Camping finns:

450 husvagnsplatser varav 264 elplatser.

38 stugor med självhushåll.

1 hus lämpat för permanentboende.

Livsmedelsbutik

2 servicehus.

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och har anläggningar inom tre huvudsakliga verksamhetsområden: skidåkning, camping och temaparker. Tillsammans kan de erbjuda ett brett utbud av upplevelser, aktiviteter och boenden för alla typer av besökare, året runt. Företaget består av Orsa Grönklitt, Orsa Rovdjurspark, Tänndalen och Mora Parken. Svenska Campingpärlor är det gemensamma campingkonceptet som inkluderar Gränna Camping, Duse Udde Camping, Sunne Camping och Sommarland, Siljansbadets Camping, Rättviks Camping, Ansia Resort, Mora Camping som en del av Mora Parken, Orsa Camping samt campingen i Orsa Grönklitt.