2018-11-29 09:22Pressmeddelande

Tidig säsongsstart bäddar för ny rekordsäsong i Tänndalen

Allt fler skidåkare njuter av skidåkning i Tänndalen.Allt fler skidåkare njuter av skidåkning i Tänndalen.

Allt fler hittar till Tänndalens storslagna fjäll och den tidiga säsongsstarten, tillsammans med ett positivt bokningsläge, bäddar för en ny rekordsäsong.

Förra vintern ökade vi omsättningen med 15%, vilket är fantastiskt, och med årets positiva bokningsläge kan vi förhoppningsvis växa ytterligare, säger Peter Jonasson, anläggningschef Tänndalen.

Tänndalens skidhistoria går tillbaka till 1933, när de första gästerna checkade in på Hamra Högfjällspensionat. På den tiden fanns ingen plogad bilväg, så det var häst och släde som var det bästa färdmedlet. Idag är Tänndalen Skandinaviens bästa skidort med 53 böljande nedfarter, storslagen natur och laddstolpar för nutidens färdmedel.

Att utvecklas är nödvändigt men vi gör aldrig avkall på det genuina. Vår historia är fantastisk och den bär vi med oss i allt vi gör, säger Peter Jonasson.

De senaste vintrarna har Tänndalen varit bland de första anläggningarna i Sverige att öppna för skidåkning och det vill man naturligtvis fortsätta med. I år öppnades första liften redan 2/11 vilket innebär att det varit öppet för skidåkning i snart en månad. Idag 30/11 öppnar Tänndalen fler nedfarter och det blir skidåkning hela vägen från toppen. Allt fler alpina klubbar väljer att lägga sina träningsläger i Tänndalen och det är nära fullbokat varje helg fram till jul.

Tidig start på säsongen och förtroendet från olika klubbar betyder mycket för att vi även framöver ska kunna fortsätta hålla hög klass och bjuda våra gäster på en härlig vistelse i Tänndalen, säger Peter Jonasson.

Grönklittsgruppen verkar inom turismnäringen. Vi är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och bedriver verksamhet inom boende, konferens, camping, skidor och temaparker. Den gemensamma nämnaren för dessa är inte bara barnfamiljerna som huvudsakliga målgrupp utan även aktiviteter som står som grund i besöksupplevelsen. Vi är en året-runt-leverantör av fritidsaktiviteter för den aktive gästen.

Daniel Mäkinen
Marknadschef