2018-11-08 08:29Pressmeddelande

Ny anläggningschef i Orsa Grönklitt

Johan Larson, anläggningschef Orsa GrönklittJohan Larson, anläggningschef Orsa Grönklitt

Efter en tid med tillförordnad anläggningschef i form av Anders Blomquist är det nu klart att Johan Larson börjar som anläggningschef i Orsa Grönklitt den 19 november. Johan kommer närmast från ett VD-uppdrag på Ånnaboda/Storstenshöjden/Tolvmannabacken.

En spännande utmaning att få vara med de stora satsningarna i Orsa Grönklitt och Grönklittsgruppens resa mot en börsnotering. Orsa Grönklitts läge som snösäker skidort men ändå centralt belägen i förhållande till Mälardalen och Siljansbygden är helt unikt i Sverige. Beläggningen är extremt hög både sommar och vinter, och det gör utvecklingsplanerna extra intressanta. Jag hoppas att Orsa Grönklitts fina utveckling de senaste åren ska kunna lyfta ytterligare med alla spännande projekt som nu ligger framför oss, kommenterar Johan sin nya tjänst.

Orsa Grönklitt är en året-runt anläggning högt belägen ovanför Orsa, med utsikt över Orsasjön och Siljan. Anläggningen omsätter ca 100 Mkr och innefattar alpin skidanläggning, längdskidanläggning, Orsa Rovdjurspark och ett brett utbud av både sommar- och vinteraktiviteter som poolbad, cykel- och vandringleder, hundslädturer m.m. Årligen besöker ca 300.000 gäster anläggningen, som bland annat resulterar i 175.000 gästnätter i våra bäddar.

Johan har en lång erfarenhet av att driva outdoor-anläggningar och kommer tillsammans med de engagerade medarbetarna i Orsa Grönklitt ta nästa steg. Orsa Grönklitt har utvecklats fantastiskt de sista åren, och står nu inför en spännande investeringsfas. Jag är glad att Johan vill vara med i denna viktiga fas för Orsa Grönklitt, avslutar Anders Blomquist.

Grönklittsgruppen driver 12 anläggningar runt om i Sverige. Hotell- och campinganläggningar i kedjan Svenska Campingpärlor och skidanläggningarna Tänndalen och Orsa Grönklitt. Grönklittsgruppen är en av Sveriges snabbast växande turismföretag.

För frågor kontakta:
Johan Larson, anläggningschef Orsa Grönklitt, 019-29 55 70, johan.larson@orsagronklitt.se
Anders Blomquist, VD Grönklittsgruppen, 070-394 84 64, anders.blomquist@gronklittsgruppen.se

Mer information om Orsa Grönklitt
Mer information om Grönklittsgruppen

Grönklittsgruppen verkar inom turismnäringen. Vi är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och bedriver verksamhet inom boende, konferens, camping, skidor och temaparker. Den gemensamma nämnaren för dessa är inte bara barnfamiljerna som huvudsakliga målgrupp utan även aktiviteter som står som grund i besöksupplevelsen. Vi är en året-runt-leverantör av fritidsaktiviteter för den aktive gästen.

Daniel Mäkinen
Marknadschef