2018-12-19 12:15Pressmeddelande

Grönklittsgruppen väljer Svensk NaturEnergi

Svensk NaturEnergis vindkraftverk i Vansbro.Svensk NaturEnergis vindkraftverk i Vansbro.

Från och med den 1 januari i år använder vi grön el från Svensk NaturEnergi.
Ett treårigt avtal har tecknats som ett led i koncerners hållbarhetsarbete.

Vi har under de senaste åren aktivt arbetat för att bidra till en bättre miljö för nästa generation. Många av våra fastigheter kommer att miljöanpassas. Vi känner att vi har ett extra stort ansvar eftersom naturupplevelsen är en viktig del av vår affärsidé. Därför känns det extra skönt att ha tecknat ett avtal om grön el från Svensk Naturenergi, det är ett leverantörsval vi är stolta över, säger Nicklas Lind, avtal- och inköpschef på Grönklittsgruppen.

Grönklittsgruppen har en beräknad årlig förbrukning på 15 GWh, eller 15 miljoner kilowattimmar vilket motsvarar energiförbrukningen för cirka 600 genomsnittsvillor.

Vi är väldigt glada över att Grönklittsgruppen valt att gå den gröna vägen tillsammans med oss. Vårt bolagsnamn, Svensk NaturEnergi, talar nästan för sig själv, ren energi från naturen. Grönklittsgruppen driver sin verksamhet nära naturen i stora delar av Sverige genom skidanläggningar, campingar och rovdjurspark och blir en viktig profilkund för oss. Vi ser fram emot en lång och bra relation där vi kan växa och utvecklas tillsammans, säger Karin Mizgalski, vd Svensk NaturEnergi.

För ytterligare information:

Karin Mizgalski, vd Svensk NaturEnergi, tel:  031-20 00 00