2018-12-12 14:31Nyheter

Tänndalen öppnar fler nedfarter – Buskvallen nästa

Tänndalen öppnar fler nedfarterTänndalen öppnar fler nedfarter

Skidåkningen i Tänndalen öppnade redan 2 november, nu öppnas även nedfarter i Buskvallen-området. Av totalt 53 nedfarter så öppnar vi nio stycken redan på fredag. Allt tack vare snöfallet tidigare i veckan och hårt jobb med snöläggningen. I terrängen har vi just nu 25 cm snö och 60 cm i våra nedfarter. I takt med att mer snö faller och tillverkas, så kommer vi att öppna fler nedfarter.

Längdspåren i Tänndalen - Fjällnäs är grundpreparerade. Som det ser ut just nu kan vi få bra klassiska spår redan till helgen.

Mer info hittar du via våra sociala kanaler och hemsida:

Facebook: www.facebook.com/Tanndalen
Instagram: www.instagram.com/itanndalen
Hemsida: www.tanndalen.com/boende/erbjudanden/foersaesong/

Grönklittsgruppens affärsidé är att verka inom besöksnäringen och bedriva verksamhet inom boende, konferens, camping och skidor. Bolaget skall erbjuda sina kunder ett brett utbud av aktiviteter och boende. Vi är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och bedriver verksamhet på följande anläggningar: Ekerum Camping på Öland, Gränna Camping, Duse Udde Camping, Sunne Camping och Sommarland, Mora Parken, Rättviks Camping, Siljansbadets Camping, Orsa Camping, Orsa Grönklitt, Tänndalen och ANsia Resort i Lycksele.

Peter Jonasson
Anläggningschef