2018-12-20 13:16Nyheter

Fler backar öppnar inför jul i Orsa Grönklitt

Mellanbacken in till BlåbärsbackenNu öppnar vi Mellandbacken, Blåbärsskogen och Toppliften.

Lagom inför julen utökar vi den alpina premiärens nedfarter med två till! Imorgon, fredagen den 21 december, öppnar vi Mellanbacken och Blåbärsskogen. Även vår sittlift upp till toppen av Söderbacken, Toppliften, kommer öppnas.

De senaste dagarna har varit kalla och det har kommit massor med ny snö från snökanoner och från himlen. Snötyngda granar pryder längdspåren, som vi nu har cirka 30 km av, och julstämningen är på topp! Inom kort kommer mer information om öppninga av ytterligare nedfarter.

Välkomna upp till ett riktigt vinterparadis!

Mer info hittar du via våra sociala kanaler och hemsida:
Facebook: www.facebook.com/gronklitt
Instagram: www.instagram.com/orsagronklitt