2018-12-10 13:02Nyheter

27.5 kilometer längdspår i Orsa Grönklitt

Skidåkare på vägspåret i Orsa Grönklitt.Skidåkare på vägspåret i Orsa Grönklitt.

Av våra 130 kilometer längdspår är nu 27.5 km spårade. Allt tack vare de cirka 15 cm nysnö som kommit under helgen. Nu är stora delar av vägspåret packat, rullat och det har dragits spår med skoterkälke. I takt med att mer snö faller, som i detta nu här uppe i vinterparadiset, så kommer vi utöka längdspåren vartefter.

Vill du veta mer om det aktuella snöläget? Kolla in Snöbloggen: www.orsagronklitt.se/paa-gaang/snoebloggen/  eller via vår app: www.orsagronklitt.se/om-orsa-groenklitt/appen/

Grönklittsgruppens affärsidé är att verka inom besöksnäringen och bedriva verksamhet inom boende, konferens, camping och skidor. Bolaget skall erbjuda sina kunder ett brett utbud av aktiviteter och boende. Vi är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och bedriver verksamhet på följande anläggningar: Ekerum Camping på Öland, Gränna Camping, Duse Udde Camping, Sunne Camping och Sommarland, Mora Parken, Rättviks Camping, Siljansbadets Camping, Orsa Camping, Orsa Grönklitt, Tänndalen och ANsia Resort i Lycksele.